Detail MediaInfo

Co dělat, když zkrachuje slevový portál a vy máte koupený voucher


Právo, 14.5.2016 0:00:00

Na slevovém portálu vás osloví zajímavá nabídka, na kterou zareagujete a po zaplacení se stanete majiteli voucheru opravňujícího vás k využití nabízené služby – například levnějšího zájezdu. Na nic nečekejte a co nejdříve s poskytovatelem služby uzavřete smlouvu. V případě krachu slevového portálu se tak nemusíte bát, že byste peníze za voucher vyhodili oknem.  
Zkušenost s krachem slevového portálu Zapakatel.cz měla i paní Alena, která si jeho prostřednictvím koupila voucher na levnější zájezd. Ještě než odcestovala na dovolenou, portál zkrachoval a cestovní kancelář po Aleně požadovala novou úhradu ceny zájezdu, má-li o něj stále zájem. Alena na zájezd nakonec neodjela. Obrátila se proto na právní kancelář. "U soudu jsme paní Alenu zastupovali. Vzhledem k tomu, že měla od cestovní kanceláře již potvrzenou smlouvu o zájezdu, u soudu jsme uspěli a CK jí musela vrátit celou cenu zájezdu zpět a také uhradit náklady soudního řízení," sdělil Právu právník Gabriel Talaga ze společnosti Vilímková Dudák & Partners.  
 

 

 


Poukaz uplatněte hned po zakoupení  

 


 
"Slevový portál totiž v daném případě vystupoval při inkasu částky za voucher jako zástupce cestovní kanceláře. Peníze obdržené za zájezd od paní Aleny tak měla cestovní kancelář požadovat od slevového portálu, nikoli od ní,” doplnil.  

V případě, že máte od poskytovatele služby potvrzené přijetí voucheru – tedy máte uzavřenou smlouvu o poskytnutí služby přímo s poskytovatelem –, rozhodně se nenechte odradit neochotným přístupem a požadujte vrácení peněz nebo trvejte na poskytnutí služby přímo od něj.  
Abyste o své peníze v případě krachu slevového portálu nepřišli, ihned po zakoupení voucheru si čerpání služby nechte co nejrychleji potvrdit od poskytovatele, čímž dojde k uzavření smlouvy na poskytnutí služby přímo s ním.  
"Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízejí přes zkrachovalý slevový portál, po vás tak nemohou chtít, pokud portál zkrachuje, abyste své pohledávky přihlásili v insolvenčním řízení. To je v tomto případě zbytečné, jedná se pouze o snahu poskytovatelů přenést škodu a náklady na zákazníka,” upozornil Talaga.