Aktuality

Komentujeme a vyjadřujeme se k aktuálním tématům v médiích. Sledujeme změny legislativy a judikatury. Pořádáme workshopy a přednášky. Aktivně naše klienty informujeme o novinkách.

Zde se můžete přihlásit do monitoringu farmaceutické legislativy

více informací

Michal Hrnčíř pro PRIMA Family: Centrální registr dlužníků České republiky podle všeho nevyřizuje reklamace

PRIMA Family, 12.10.2014 0:00:00 

Tomáš HAUPTVOGEL, moderátor:  
Centrální registr dlužníků České republiky podle všeho nevyřizuje reklamace svých klientů v zákonné lhůtě. Upozornil nás na to jeden naštvaný divák. Už skoro před dvěma lety registru zaplatil čtyři tisíce korun za poskytnutí služby. Do dnešního dne mu ale registr službu neaktivoval. Mluvila s ním kolegyně Eliška Čeřovská.  
 
 
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:  
Pan František je dlouhodobým klientem CERDu. Na jeho email mu pravidelně chodí nabídky na služby registru. V prosinci 2012 mu byla přes e-mail nabídnuta služba Moje závazky s tím, že za čtyři tisíce korun bude moct po dobu pěti let sledovat, jestli někde dluží, nebo ne.
 
  
František KAUCKÝ, klient:  
A protože jsem chtěl vidět podrobnosti, tak jsem si kliknul na odkaz, který tam byl na té stránce uveden. Bohužel, tento odkaz nevedl k tomu, že jsem získal další podrobnosti o službě, ale rovnou byla považována jako objednávka.  
  
 
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:  
O objednání služby ale pan František zájem neměl a tak odeslal na CERD dva e-maily s dotazem, jestli může objednávku ještě zrušit.  
  
 
František KAUCKÝ, klient:  
Bohužel do nich přišla faktura s výhrůžkou, že v případě nezaplacení budu předán exekutorům a následovat další sankce.  
  
 
Michal HRNČÍŘ, advokát:  
Pokud uzavřu smlouvu prostřednictvím prostředků umožňující vzdálenou komunikaci, například internet, tak mám právo bez důvodů do čtrnácti dnů od té smlouvy odstoupit, pakliže samozřejmě ještě nebylo plněno.  
  
 
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:  
To ale pan František nevěděl a tak raději čtyři tisíce korun zaplatil. Při placení se ale nevědomky dopustil malé chyby. Špatně zadal variabilní symbol.  
  
 
František KAUCKÝ, klient:  
Po kontrole na stránkách jsem zjistil, že čekají na platbu a způsobem, který oni na svých stránkách inzerují, to znamená kliknutím reklamaci platby jsem se pokusil svoji chybu napravit.  
  
 
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:  
Službu reklamoval minimálně třikrát. Několikrát se snažil s CERDem spojit přes kontaktní formulář. I když CERD uvádí, že na dotazy bude reagovat, pan František tvrdí, že mu nikdy nikdo neodpověděl. Obrátil se proto na advokátní kancelář, která CERDu poslala dva dopisy.  
  
 
František KAUCKÝ, klient:  
Ale ani na dva její dopisy nereagovali.  
  
 
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:  
Registru jsme nabídli celou záležitost vysvětlit na kameru. To ale odmítli a poslali nám pouze písemné vyjádření.  
  
 
Michal HRNČÍŘ, advokát:  
Podle zákona reklamace musí být vyřešena vždy v nejbližším možném termínu a úzus je do třiceti dnů. Je to opět další pochybení z jejich strany.  
  
 
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:  
Pan František už CERD dvakrát písemně žádal o vrácení peněz. Zatím ale bez úspěchu.  
  
 
František KAUCKÝ, klient:  
Začínám si myslet, že je to firma, která vůbec nemá zájem o zákazníka a že nechce ani ty služby poskytovat.  
  
 
Michal HRNČÍŘ, advokát:  
Nezbývá mu nic jiného, než se obrátit na příslušné soudy a danou částku zažalovat.  
  
 
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:  
Jenže žaloba by pro pana Františka znamenala další finanční výdaje a jednání u soudu by se mohlo táhnout i několik let. Eliška Čeřovská, Prima FTV.  
 
 

 

OstatníJazykyVzděláníOdbornostmoje práce